Min "kompis"

Jag träffade en kompis i går när jag skulle skriva min tenta. Hon vet om detta med mitt hår sedan innan. Men då jag förklarar att jag tycker att allt känns lite tungt nu för tillfället pga håret så säger hon alltid samma sak; "Amen, det kunde faktiskt varit värre, du kunde faktiskt legat för döden!" När hon säger så blir jag verkligen sårad för hur ska det göra att jag mår bättre. Jag tycker aldrig synd om mig själv, utan jag är mer förbannad på situationen. Det blir ju inte direkt bättre när man får så klen tröst från en kompis. En kram hade värmt! Men jag har tur som har andra som är mer förstående. Genom hennes uttalande har jag istället fått en bättre bild av hur hon verkligen är; ingen superkompis!

Kommentarer
Postat av: maja

Hej! Jag tittar in på din blogg varje dag och jag funderar på och börja själv.
att säga så till dig att det kunde vara värre är inte så himla kul och veta. Vad du begöver är att få några tröstande ord och en kram kanske och lite förståelse, men som du säger att du har andra vännner och det är bra. Jag kände mig väldigt ensam när jag tappade håret första gången var jag fem år, så har det följt mig genom åren iblad har jag haft jätte mycket hår som mest när jag har vart gravid, som sedan har trillat av när man inte är gravid mer.
Om du vill ha någon att skriva av dig på så kan jag ge dig råd och stöd om du vill. Hälsningar Maja

2008-01-11 @ 19:21:32
Postat av: Jessica

Vad klumpigt av henne!
Förstår att det var inte alls det du ville höra!!!
Ta hand om dig! Varm kram Jessica

2008-01-13 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0