Fredag

Hej allihopa!


Äntligen fredag igen. Känns som att veckorna bara rusar förbi! I morse vaknade jag med ont i halsen, inte jättekul med tanke på att helgen är stunden.


Som jag nämnt innan så har jag gått på p-pillret Cerazette i drygt 4 månader. Detta då jag är lite anti till att stoppa i mig hormoner. Dessa skulle nämligen vara de "mildaste". I bipacksedeln stod det att en biverkning kunde vara att håret förtunnades. Jag lusläser alltid om biverkningarna, men då det brukar vara många, många biverkningar för p-piller så brydde jag min inte så mycket.


Jag berättade för min sambos mamma, som är barnmorska, att jag de senaste veckorna börjat tappa hårstrån lite här och var. Inte just vid fläckarna alltså. Så nu ska jag byta sort och se om det hjälper. För tydligen så ökar östrogen ens behåring. Kan ju vara värt att testa!


Kommentarer
Postat av: Patricia

Hej!

P-piller rekommenderas ej när man har alopeci. Man kan ju tappa håret av hormonsvängningar. Vill bara varna dig.

2008-02-09 @ 18:50:55
Postat av: Victoria

Jasså,det visste jag inte?!Vem har du hört detta av?

kram

2008-02-09 @ 19:53:07
Postat av: Patricia

Min läkare varnade mig för det och jag känner ett par stycken som tappat håret av hormoner.

2008-02-10 @ 14:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0