Spirulina

Eftersom att jag inte fick så mycket hjälp av sjukhuset när det gällde eventuellt botemedel mot min sjukdom, fick i princip bara en broschyr. Så har jag vänt mig till en annan läkare här i stan. Han heter Dr Knapek och använder sig av andra metoder. En kompis till mig, hennes mamma fick vitilago för några år sedan. Vitilago är när du får pigmentförändringar och vita fläckar på kroppen. Denna sjukdom är besläktad med alopeci. Min kompis mamma hade varit hos flera läkare men alla sa att det inte gick att göra något. Då hade hon vänt sig till Dr Knapek och fått ett recept utskrivet. När hon kom till apoteket så suckade apotekaren och sa: "Du kommer från Knapek va? Då kommer det att ta tid! Vi måste importera medicinen."


När hon väl fick medicinen så började den verka omgående och nu är hon helt frisk. Hon behövde bara ta medicinen i en "kur" dvs inte hela livet.


Så nu har jag kontaktat Dr Knapek. Han är mycket efterfrågad och går på semester nu och är inte tillbaka förrän den 1 maj (en riktig glidare...haha). Så då har jag fått tid. Men så länge sa de att jag kunde behandla det själv genom att äta Spirulinatabletter. Detta är en alg som innehåller massa nyttigheter. Många vegetarianer äter dessa för komplement. På kliniken sa de att alopecin berodde på obalans i kroppen. Jag beklagade mig över hur sjukhuset behandlat mig. Då sa kliniken: "Sånt här har sjukhuset ingen koll på." Så nu har jag börjat äta tabletterna. De lovade inte att det skulle hjälpa, inte heller hur lång tid det skulle ta. Men de sa att om det inte hjälper så har man i alla fall igen det då man fyller kroppen med nyttigheter. Jag bifogar här en länk till en sida där de kan hittas billigast. Obs! Det måste vara från märket LifeStream.


Jag vet att detta kanske inte funkar med jag tycker att det är värt att prova allt i stället för att bara sitta och rulla tummarna. Tabletterna skall tas i en viss ordning. Jag lägger ut ett schema för detta senare.


Nu vill jag inte behöva stå till svars för om något gällande detta. Dvs ingen får skylla på mig om något går fel eller inte tål dem. Jag vill bara dela med mig av lite ny kunskap. Ät detta på egen risk!!

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Alger/Lifestream-Spirulina-tabl.htm&sPartner=Kelkoo


Kommentarer
Postat av: Marie

Trevligt att du är tillbaka igen och skriver. Har saknat dig :)
Ska bli spännande och höra om tabletterna hjälper!
Må så gott!

2007-12-04 @ 16:14:23
Postat av: Patricia

Hej. Jag undrar om jag skulle kunna få dr Knapeks adress och telefonnummer. Har själv alopeci.

2007-12-06 @ 19:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0